Schoolontwikkeling
Binnen ons jaarplan werken we met drie pijlers. In het schooljaar 2024-2025 ligt de focus op het volgende:
Sterke basis
- EDI-instructies: het gehele team zal dit schooljaar meerdere trainingen volgen in het goed uitvoeren en inzetten van de Expliciete Directe Instructie (EDI);
- vakdidactiek rekenen: we zoomen extra in op de rekendidactiek, zodat we vakinhoudelijk nog beter kunnen aansluiten bij de onderwijsbehoeften van onze leerlingen;
- inzet doelenplanners GGO bij rekenen en spelling: we leren als team hoe we de doelenplanners op de juiste manier efficiënt kunnen inzetten om de groep nog beter te volgen;
- herijken visie jonge kind: de onderbouwcollega's volgen samen met de IB-er en schoolleider een visietraject dat extern begeleid wordt. Hierin gaan we onze visie op het jonge kind herijken en er vervolgens een vertaalslag naar maken in het dagelijks handelen.
Persoonsvorming
- doorgaande lijn Kwink: op onze school wordt al gewerkt met Kwink; dit schooljaar zal de doorgaande lijn door de hele school onze aandacht hebben;
- volgen sociaal emotionele ontwikkeling en hier tijdig passende interventies bij inzetten; we hebben er extra aandacht voor dat iedereen dezelfde taal spreekt en dat we ouders meenemen in de stof die we op school aanbieden.
Betekenisvol leren
- Thematisch werken.
- De wereld in huis halen en de wereld in. Dit doen we door mensen in de school te halen of er samen op uit te gaan.
- Teksten betekenisvol maken door aan te sluiten bij de wereld-oriëntatie-thema’s: We vinden het belangrijk om ons onderwijs betekenisvol te maken en de nieuwsgierigheid van onze leerlingen te stimuleren. Daarom bieden we, naast de reguliere lessen, ook gastlessen, activiteiten en uitjes aan; dit maakt het leren nóg leuker! Ook gaan we binnen ons leesonderwijs onderzoeken hoe we de teksten beter aan kunnen laten sluiten.
- Burgerschapsonderwijs. We gaan ons burgerschapsplan dit jaar herijken door kritisch te kijken naar ons aanbod en door te onderzoeken wat we naast het huidige aanbod nog meer kunnen en moeten doen voor onze leerlingen om constructief toe te werken naar evenwichtige, respectvolle en nieuwsgierige burgers.